מיתוג אירועים עסקיים

למה זה כל כך חשוב ואיך לעשות את זה נכון?

בעולם העסקים המהיר, הדינאמי והסופר תחרותי של התקופה שלנו, אירועים הם הרבה מעבר לעוד מפגש חברתי, ובו מיתוג אירועים עסקיים הוא עולם שלם ובלתי נפרד מהצלחה של הפקת אירועים. יחד הם הזדמנות ממוקדת עבור חברות, לייצר השפעה ולהשיג את המטרות העסקיות השונות שלהן. אירועים שבנויים נכון הם כלים רבי עוצמה שיכולים לבנות ולהרים מותג, לחזק קשרים אסטרטגיים עם אנשי מפתח ולהניע צמיחה ארגונית וכלכלית משמעותית.

אירועים עסקיים, כמו כנסים, אירועי חברה, השקות מוצרים ומפגשי נטוורקינג, מציעים הזדמנות ייחודית לחברות לשים את המותג שלהן בפרונט, בשילוב המיצוב המדויק שהן מעוניינות בו ליצירת אינטראקציות שונות עם בעלי עניין (לקוחות, משקיעים וכו׳) ולבסס את מעמדן כמובילות באקוסיסטם.

תמיד שואלים אותנו על ההשקעה הכרוכה בהפקת אירועים עסקיים, שיכולה להיות משמעותית. אבל השאלה החשובה באמת היא ה-ROI (החזר על השקעה), שטומן בחובו פוטנציאל עצום כאשר האירוע מתוכנן וממותג נכון. מיתוג כנסים או אירועים שבנוי נכון, לא רק מייצר את הרושם הנכון על המשתתפים, אלא מוביל להזדמנויות עסקיות קונקרטיות כמו העלאת המודעות למותג, הגדלת פול הלקוחות, וחיזוק נאמנות המותג.

מיתוג מדויק נותן לחוויה את הייחודיות והזהות שלה, ויוצר בידול חשוב מהמתחרים. מיתוג ועיצוב אירועים כולל את כל האלמנטים הויזואליים והחווייתיים, אך גם מעביר את הערכים, ה-DNA ואסטרטגיית המסרים המרכזית של החברה, ומבטיח שהמותג שלכם יעבור בצורה המדויקת להשגת המטרות שהגדרתם.

אנחנו כאן לצלול לעומק ולהבין למה מיתוג אירועים עסקיים קריטי להצלחת השגת המטרות של חברות הייטק, ואיך לעשות את זה נכון ב-2024. נדבר על החשיבות של יצירת זהות מותג חזקה, איך להבטיח זיהוי וזכירה, וכיצד לבנות אמון ואמינות עם קהלי היעד. נשתף טיפים פרקטיים למיתוג נכון של אירוע, כדי לוודא שהאירוע שלכם לא רק יזכה להצלחה, אלא גם ייצר את ההשפעה וישאיר את החותם הרצוי לאורך זמן.

Attention is the game

למה מיתוג אירועים עסקיים כל כך חשוב?

יצירת זהות ברורה 

מיתוג אירועים, כאשר בנוי נכון, מאפשר למותג שלכם להעביר את הזהות הייחודית שלו ומעלה את הסיכויים שיבלוט וייצר בידול לעומת המתחרים בשוק. אירוע שממותג היטב משדר מקצועיות, אמינות ויצירתיות, מושך יותר משתתפים ויוצר תגובות ומעורבות גבוהה. כשקהל היעד שלכם נחשף אליכם דרך חוויה שממותגת כראוי, הוא מיד יזהה שהוא חלק מאסטרטגיית מותג רחבה ומחושבת ושחשבו עליו כחלק בלתי נפרד מהחוויה.

קחו את השקות המוצרים של חברת Apple למשל, אירועים אלה ממותגים בקפידה עם נושא עקבי ונראטיב שמשקף את ערכי המותג; חדשנות, פשטות ואיכות. התוצאה היא שמלבד הפקה ויזואלית מטריפה, ישנה חוויה ממוקדת ובלתי נשכחת שמשתתפים וצופים מקשרים ישירות עם זהות המותג הכוללת של אפל.

מיתוג אירועים
.Your brand. Your legacy

הגברת הזהות והזכירות 

אחד מנקודות המפתח במיתוג מוצלח הוא עקביות. מיתוג כזה משכנע ומבטיח שהאירוע שלכם יהיה קל לזיהוי. המשתתפים יזכרו את האירוע ויקשרו אותו עם החברה שלכם, מה שיוביל להגברת זכירת המותג ונאמנות אליו גם לאחר סיום האירוע. שימוש באותם פלטות צבעים, לוגו, אייקונים וכל אלמנט שמרכיב שפה גרפית, לצד מסרים עקביים בכל חומרי האירועמהזמנות ועד פרסומים במדיה החברתית ודוא"ל מעקב.

מיתוג אירועים – בניית אמון והעצמת האמינות

מיתוג אירועים נכון מייצר ביטחון ואמינות. הוא מראה שהחברה שלכם שמה לב לפרטים ומעריכה איכות, ועל ידי כך בונה אמון עם הקהל שלכם ומבססת את אמינותכם באקוסיסטם. אמינות (Trust) משתתפים נוטים יותר להתחבר למותג שהם תופסים כאמין ומקצועי.

לדוגמה, כנסי TED ידועים בסטנדרטים המחמירים של המיתוג שלהם. כל פרט, מהבמה ועד לחומרי האירוע, משקף את מחויבות המותג להפצת רעיונות חדשניים. מיתוג קפדני זה עוזר לבנות ולשמר אמון עם הקהל הגלובלי שלהם. זו כמובן דוגמא אחת מיני רבות של מיתוג כנסים שלצידה אפשרויות מיתוג שונות באירועים ודרישות שונות.

חלק בלתי נפרד מהתכנית השיווקית

כמו בכל אסטרטגיה שיווקית, אחד מאבני היסוד הוא אסטרטגית מסרים חזקה וברורה שמתפרסת על סוגים שונים של ערוצים ליצירת מסלול מבקר ייחודי ואפקטיבי. ומיתוג, הוא לא רק ביום האירוע עצמו, אלא במספר נקודות על ציר הזמן שמרכיבות את סה״כ החוויה. מסר מותג אחיד בכל הפלטפורמותמערוצי סושיאל (לינקדאין, אינסטגרם, טוויטר וכו׳), דרך האירוע עצמו ועד קמפיינים במיילמייצרים אסטרטגיה רחבה, אחידה ועוצמתית. זה לא רק עוזר להגיע לקהל רחב יותר אלא גם מבטיח שהמסר האירוע יהיה ברור ומשכנע.

קחו לדוגמה אירועי קונספט מופלאים כמו כנס Adobe MAX השנתי. מיתוג עקבי בכל הערוצים, מהאתר שלהם ועד לסושיאל ולמרחב האירוע הפיזי. עקביות זו עוזרת ליצור באז לפני האירוע ושומרת על ההתרגשות  הרבה לאחר הסיום.

בוסט לקשרים ומעורבות

מיתוג יעיל יוצר התרגשות וציפייה. יצא לכם להיות פעם באירוע שהרגשתם שהציפייה אליו היתה גדולה? כאנשים מרגישים מחוברים למותג שלכם, הם נוטים להיות יותר מעורבים, להשתתף ואפילו לקדם את האירוע באמצעים שלהם (סושיאל למשל). המעורבות הזאת היא קריטית להצלחת כל אירוע והיא אינדיקטור מצוין לחוויה מוצלחתכזו שכולם רוצים להיות חלק ממנה ולהראות את זה החוצה,

מיתוג אירועים – איך עושים את זה נכון?

תגדירו חזון ומטרות

לפני שמדברים על חזון, בואו נגדיר כמו שצריך מהו מיתוג בכלל?

אנשים לא פעם מתבלבלים וחשובים שמיתוג אירועים עסקיים מתבטא בעיקר באלמנטים הפיסיים – החברה, דגלים, סוואג עם הלוגו ועוד. אבל למעשה מיתוג הוא תהליך יצירת זהות ייחודית ועקבית למותג, שכוללת בין היתר אלמנטים ויזואליים, אך גם מסרים וחוויות כדי לבדל את המותג מהמתחרים וליצור קשר רגשי עם הקהל. מטרת המיתוג היא לבנות אמון, להגביר זיהוי ולחזק את נאמנות הלקוחות.

לכן, כמו בכל תהליך נכון אחר, ההתחלה היא בהגדרת המטרות והחזון שישמשו מצפן לאן אנחנו מעוניינים להגיע ומה אנחנו רוצים להשיגמשם יהיה אפשר לגזור בצורה נכונה את כל הכלים והאמצעים להגעה לשם. תשאלו מקצועני שיווק, אחד הדברים הכי אלמנטרים שיגידו לכם הוא להכיר את הקהל שלכםתלמדו אותם כמו כף ידכם, מה מושך אותם ומה מניע אותם לפעולה. זה ינחה כל החלטת מיתוג שתעשו.    

סטוריטלינג

ההבדל בין חוויה טובה לעוצרת נשימה הוא סיפור. היכולת לבנות סיפור ולייצר נראטיב מרכזי מוביל שמתיישר עם ערכי המותג ומעביר אותם בצורה הכי מדויקת הוא חלק מהסוד. צרו קו מוביל וברור שמייצר חיבור וסקרנות עבור הקהל ומתקשר את המטרה וההשפעה של האירוע.

שם וטאגליין בלתי נשכחים לאירוע

על בסיס שפת המותג שלכם, חברת הפקה מקצועית תייצר שם ואלמנטים משלימים במיוחד עבור האירוע. השם צריך להיות קליט, מפתיע ומרגש באופן שמשקפף את החברה והתרבות הארגונית; ה דיאןאיי כמו שאנחנו קוראים לזה בפינץ׳.שם, לוגו וטאגליין ייצרו טון עקבו לכל מאמצי השיווק והמיתוג.

זהות ויזואלית עקבית

צבעים, קומפוננטות, פונטים ואלמנטים עיצוביים נוספים צריכים לשמור על אחידות ועקביות בכל חומרי האירוע. מהזמנות, דרך ברושורים ועד תצוגות במה ושלטים, עקביות בזהות הוויזואלית מחזקת את המותג שלכם והכרחית לשמירה על בהירות

ניצול נכסים דיגיטליים וסושיאל

שימוש באתר האינטרנט, ערוצי מדיה חברתית וקמפיינים במייל הם חלק הכרחי ממסלול מבקר איכותי שבונה ציפייה ומתקשר עם הקהל שלכם לפני, במהלך ואחרי האירוע. שתפו תכנים שמייצרים הייפ וסקרנות; מאחורי הקלעים, עדכונים והיילייטים כדי לשמור על קשר עם הקהל שלכם.

חוויות ממותגות

מההרשמה ועד הסיום, כל נקודת מגע במיתוג אירועים עסקיים צריכה לשקף את המותג שלכם. הציעו מוצרים ממותגים, צרו חוויות מותג מרתקות ודאגו שהצוות שלכם משקף את ערכי המותג. מערכות סוואג מטריפות שהעובדים שלכם יעופו באוויר, דרך אותיות ענק מעוצבות ועד לבוש ייעודי לאירוע, ועוד, אנחנו נדאג להפתיע ולרגש בכל נקודה וזמן באירוע.

שיתוף פעולה עם משפיעים ושותפים

שתפו פעולה עם משפיעים בתעשייה ושותפים כדי להעצים את המסר שלכם. שימוש בחשיפה ובמיצוב הנכונים של אנשים עם ערכים ותפיסה זהים לשלכם יכולים להעצים את החוויה של הקהל ולייצר זווית נוספת לתקשר את המותג. העברת המסרים וההמלצה שלהם יכולה להוסיף אמינות ולהרחיב את טווח ההגעה שלכם לקהל רחב יותר.

INSPIRING EVENTS